LEHDISTÖTIEDOTE 21.5.2019

Kuudes Auto- ja Liikennegaala 5.12.2019 Helsingin Messukeskuksessa

RIGHTWARE INNOVAATIOPALKINNON KUMMIKSI

Helsingin Messukeskuksessa itsenäisyyspäivän aattona 5. päivänä joulukuuta järjestettävä Auto- ja Liikennegaala on saanut uuden partnerin, kun Rightware liittyy Continentalin, Grano Dieselin, LähiTapiolan, Messukeskuksen ja Santanderin rinnalle gaalan pääyhteistyökumppaniksi. Autojen infotainment-järjestelmiä toteuttavasta Rightwaresta tulee samalla Auto- ja liikennetoimittajien uuden Innovaatio-palkintokategorian kummi ja erikoisstipendin lahjoittaja.

-Tavoitteenamme on gaalayhteistyön ja stipendin välityksellä tehdä yrityksestämme tunnettu ja houkutteleva työnantaja suomalaisille, valotti Rightwaren toimitusjohtaja Ville Ilves yhteistyön taustoja Auto- ja liikennetoimittajien sekä automaahantuojien yhteisen koeajopäivän yhteydessä Nummelan lentokentällä järjestetyssä tiedotustilaisuudessa.

2009 perustettu Rightware on kasvanut kymmenessä vuodessa yhdeksi maailman johtavista autoalan ohjelmistoja suunnittelevista ja toteuttavista yrityksistä. Suomalaisyhtiön pääomistus siirtyi toissa vuonna kiinalaisen pörssiyhtiön Thundersoftin haltuun toiminnan jatkuessa itsenäisenä yrityksenä Helsingin Ruoholahdessa.

Rightwaren suomalaista osaamista ja erityisesti yrityksen kehittämää Kanzi-ohjelmistoa hyödynnetään jo yli 40 automerkin käyttöliittymissä ja graafisissa mittaristoissa eri puolilla maailmaa. Rightwarelle luovutettiin viime gaalassa Vientipalkinto tunnustuksena yhtiön onnistuneesta maailmanvalloituksesta.

VUODEN AUTO SUOMESSA -TITTELI JAOSSA KUUDENNEN KERRAN

Auto- ja Liikennegaalassa jaettavien lukuisten tunnustusten ja palkintojen kohokohtana julkistetaan Auto- ja liikennetoimittajien valinta Vuoden Auto Suomessa 2020. Viimeksi kisa oli poikkeuksellisen tiukka, kun ykköseksi selviytynyt Ford Focus löi toiseksi tulleen suomalaisvalmisteisen A-sarjan Mercedes-Benzin vain kahdella äänellä. Vuoden Auto Suomessa -tittelin voittajiksi on aiemmin äänestetty Volkswagen Passat (2015), Opel Astra (2016), Volvo S90/V90 (2017) ja Seat Ibiza (2018).

Viiden pääyhteistyökumppanin lisäksi gaalassa on mukana lähes 20 business-, media-, palvelu- ja yhteiskunnallista kumppania, joista tuoreimpana pääyhteistyökumppaniksi kohonneen Messukeskuksen kupeessa toimiva täysin uudistunut hotelli Holiday Inn Expo – Helsinki. Gaalan järjestelyistä vastaavat Autotuojat ja -teollisuus sekä Event Management Group yhteistyössä Auto- ja liikennetoimittajien yhdistyksen kanssa.